Інклюзивна освіта

Завдання для учня 1-А класу за програмою "Тяжкі порушення мовлення"

1.Розглянь малюнки. Назви, що зображено. Опиши кожен малюнок.
















































2. Виконай вправи
ЛОГОПЕДИЧНІ ВПРАВИ НА ЗВУК "Ш"
Логопедичні вправи на звук
ЗАНЯТТЯ 1
Просторове орієнтування
Перехресн
е орієнтування.
- Покласти праву руку на ліве плече. Покласти ліву руку на праве коліно. Доторкнутися правою рукою до лівого вуха. Лівою рукою доторкнутися до правої щоки.
«Піднімаємося на гору, спускаємося з гори». Проголошення складів у поєднанні з рухами вказівного пальця.
Вправа для вироблення тривалого видиху
«Погріємо ручки». Зробити глибокий вдих носом. Округлити губи і з силою видихнути повітря ротом. Повинна відчуватися тепла повітряна струмінь. Повторити 3-4 рази.
Вправа для губ
«Подив». Округлити губи і витягнути їх уперед. Вимовити звук [о].
Вправи для мови
«Язичок шукає шпаринку в паркані». Просовувати широкий мову в зазор між зубами.
«Лопаточка». Посміхнутися, відкрити рот, покласти широкий передній край язика на нижню губу. Утримувати в такому положенні під рахунок до 10.
Координація дихання, артикуляції і фонації
Ігрові завдання
«Човник хитається на хвилях». Малювання хвилястих ліній в коробочці з пшоняної крупою.
Розвиток фонематичного сприйняття
Виділення звука [ш] з ряду далеких за акустичними і артикуляція-онним ознаками звуків. Звуки: [в], [ш], [л], [ш], [п], [б], [ф], [ш], [м], [н], [ш]. Склади: ла, ша, фу, ву, по, ко, б, ги. Слова шапка, грудку, шуба, банку, сорочка, малина.
ЗАНЯТТЯ 2
Вправа для вироблення тривалого видиху
«Футбол». Зробити вдих. Посміхнутися, покласти широкий передній край язика на нижню губу. Видихається повітряним струменем загнати ватний грудочку в «ворота».
«Погасимо свічку». Рівний і повільний видих на полум'я свічки.
Проголошення голосних звуків а-і, а-у, е-и-о на одному видиху з утри-рова артикуляцією.
Вправи для губ
«Широка трубочка». Зімкнути зуби. Округлити витягнуті вперед губи. Кути губ при цьому не стикаються. Губи не закривають зубів. Утримувати губи в такій позиції під рахунок до 6.
Вправи для мови
«Смачне варення». Злегка відкрити рот. Широким переднім краєм мови облизати верхню губу, роблячи рух язиком зверху вниз. Повторити 5-6 разів.
«Язичок йде в гості до носика». Відкрити рот, підняти широкий передній край мови до носа. Утримувати його в такому положенні під рахунок до 5-6.
«Зубки з язичком грають в хованки». Відкрити рот, закрити мовою верхні зуби.
Розвиток переключаемости органів апарату артикуляції і вироблення узгодженої роботи губ і язика
«Розмова Зозулі та Совушки». Проголошення складів і звуків ку-ку, ку-ку, ку-ку-у-е, у-е, у-е зі зміною інтонації.
Розвиток фонематичного сприйняття
Виділення звука [ш] серед звуків, близьких за акустичними і артикуляційних ознаками, на тлі складів і слів. Звуки: [с], [ш], [з], [з], [ш], [ц], [ж], [с]. Склади: са, за, жа, зі, ша, цо, су, шу, зи, ши, си. Слова зозуля, сова, горобчик, лисиця, жук, джміль та ін. Дитина піднімає руку або плескає в долоні, якщо почує звук [ш].
ЗАНЯТТЯ 3
Вправа для вироблення тривалого видиху
Закрити широким мовою на верхню губу, піднести смужку паперу (трохи вище носа). Дуття на паперовий султанчік (повітряний струмінь повинна йти косо вгору).
«Літак гуде». Вимова звуку [у] зі зміною висоти і сили голосу.
Вправа для губ
Чергування вправ «Усмішка» та «Трубочка».
Вправи для мови
«Язичок гойдається на гойдалках». Широко відкрити рот, підняти широкий язик до носа, потім опустити до підборіддя.
«Сховаємо зубки». Закрити широким мовою верхні зуби, потім - нижні.
«Приклей цукерку». Покласти на край висунутого з рота мови шматочок цукерки. Запропонувати приклеїти її до неба за верхніми зубами.
Розвиток переключаемости органів апарату артикуляції і вироблення узгодженої роботи губ і язика
«Граємо на барабані». Проголошення складових сполучень та-так, та-так, та-так, та-так, ти-ди, ти-ди, ти-ди з рухом вказівних пальців обох рук.
Розвиток фонематичного сприйняття
Визначення звуку [ш] у словах. Знайти іграшки, в назві яких є звук [ш]. (Матрьошка, брязкальце, Чебурашка, ведмедик, машинка, кулька.)
Визначення позиції звуку [ш] у словах кульку, ведмедик, малюк.
ЗАНЯТТЯ 4
Вправа для вироблення тривалого видиху
«Фокус». Покласти шматочок вати на кінчик носа. Посміхнутися, відкрити рот. Широкий передній край мови покласти на верхню губу так, щоб бічні краї його були притиснуті, а по- середині був «жолобок». Здути вату. Повітря при цьому повинен йти по середині язика, тоді вата полетить вгору.
Вправа для губ
«Хобот слона». Округлити губи і витягнути їх уперед. Утримувати губи в такому положенні під рахунок до 6.
Вправи для мови
«Гойдалки». Піднімати і опускати широкий язик за зубами, торкаючись його кінчиком верхніх ясен, потім - нижньої.
Кінчик язика підвести під верхню губу, потім зі клацанням ото-рвати його.
«Чашечка».
- Приготуй «чашечку», я буду пригощати тебе соком. Який сік будеш пити?
- Відкрити рот, покласти широкий язик на нижню губу, потім підняти кінчик і бічні краю мови вгору, в середній частині мови має утворитися поглиблення.
Розвиток голосу, переключаемости органів апарату артикуляції і вироблення узгодженої роботи губ і язика
«Розмова поросят Наф-Нафа і Нуф-Нуфа». Проголошення складів на-на-на, ни-ни-ни, ну-ну-ну, но-но-но зі зміною наголосу й інтонації (боязко, впевнено, сердито, спокійно).
Розвиток фонематичного сприйняття
Знайти картинки з теми «Одяг», в назві яких є звук [ш]. Визначення позиції звуку [ш] у словах шапка, шарфик, сорочка, штани, душ.
Розставити картинки на набірному полотні. Предмети, у назві ко-торих звук чується на початку слова, поставити на верхню смужку, на середню - ті, в назвах яких звук в середині, на нижню - ті, в назвах яких звук в кінці.
ЗАНЯТТЯ 5
Вправа для вироблення тривалого видиху
«Сильний вітер жене листочки». Покласти широкий язик («Лопа-тій») на нижню губу. Дуття з утворенням по середній лінії «жолобка».
Вправа для губ
«Хобот великого слона і маленького слоненяти». Чергування широкої і вузької «трубочки».
Вправи для мови
Повторення вправ попередніх занять.
«Їдемо на конячці». Потьохкування мовою. Широкий кінчик язика присмоктується до неба і зі клацанням відривається від нього.
«Пелюсток троянди». Мова «чашкою» зовні, потім усередині рота. Сле-дить, щоб бічні краю мови були притиснуті до верхніх корінних зубів.
Розвиток переключаемости органів апарату артикуляції і вироблення узгодженої роботи губ і язика
«Розмова бегемотик». Проголошення складових поєднань БДА-БДА, бдо-бдо, БДУ-БДУ, бди-бди- БДА-бдо-бди, БДА-БДА-БДУ-бди зі зміною інтонації.
Розвиток фонематичного сприйняття
Визначення позиції звуку [ш] у словах Шура, Маша, Наташа, кре-пишний, коротун, дурненький, голяк.
ЗАНЯТТЯ 6
Вправа для вироблення тривалого видиху
«Вітер шумить». Встановити бульбашка догори дном на рівні носа. Підняти широкий язик до верхньої губи і сильно подути на мову. У бульбашці чується шум.
«Слоненя п'є водичку». Зробити «хоботок». Вдихати і видихати повітря через рот.
Вправи для губ
Повторення вправ попередніх занять.
Вироблення узгоджених рухів губ і язика. Губи витягнути «трубочкою», а мова - «чашкою» (зовні рота).
Вправи для мови
Повторення вправ попередніх занять.
«Гармошка». Посміхнутися, відкрити рот. Приклеїти мову до неба, потім, не опускаючи мови, закривати і відкривати рот. При повторенні вправи рот відкривати все ширше, а мова утримувати все довше.
Розвиток переключаемости органів апарату артикуляції і вироблення узгодженої роботи губ і язика
Бегемотик Буби вчиться вимовляти склади пильнуй-пильнуй-пильнуй, пильнуй-бде, пильнуючи-бде, бде-пильнуючи-пильнуй.
Розвиток фонематичного сприйняття
Вибір картинок, в назвах яких є звук [ш], з інших картинок, в назвах яких - [з] і [ж]. Педагог вимовляє слова, а дитина вибирає картинки, в назвах яких є звук [ш].
Постановка звука [ш]
Становище органів апарату артикуляції при правильному проголошенні звуку [ш]
Губи злегка округлені та витягнуті вперед «трубочкою». Зуби зближені на відстань 1-2 мм. Кінчик язика піднятий «чашкою», але не торкається неба. Бічні краї язика притиснуті до верхніх корінних зубів, а середина передній частині мови утворює полулунную щілину з небом відразу за альвеолами. М'яке піднебіння підняте, голосові зв'язки розімкнуті. Видихуваному струмінь повітря сильна. Якщо руку тильною стороною докласти до рота, то відчувається тепло.
Прийоми роботи з постановки звуку [ш]
Слухове сприйняття звуку. Створення слухового образу звука «Шумелочкі». Звуконаслідування
Шум вітру в лісі- шелест листя на деревьях- шурхіт сухих листя- шурхіт сухого сіна або соломи, папери- шипіння гусака, змеі- шурхіт мишей в нірці, шин по мостовой- шум вихідного повітря з проколотого кульки, паровоза, спускає пар.
Формування зорового образу звука [ш]
Показ артикуляційного профілю. Уточнення положення губ, зубів і язика. Опис положення органів артикуляції.
Формування відчуття положення органів артикуляції за допомогою іграшок. Подивися, як мавпочка піднімає язичок «чашкою» за верхні зуби.
Показ правильної артикуляції звука [ш]. Звернути увагу дитини на положення губ, зубів і мови.
Пластичне зображення форми мови кистями рук
Правою рукою зобразити форму мови «чашкою», а лівою - небо.
Постановка звука [ш] по Р.І. Льовіной (1965)
Постановка звука [ш] по наслідуванню
Підняти мову до верхньої губи і рівномірно, з силою видихати повітря, контролюючи повітряний струмінь тильною стороною долоні.
Добившись виходу теплою струменя повітря з положення язика у верхньої губи, перевести мову за верхні зуби до неба при відкритому роті. Губи округлити і витягнути вперед, зблизити зуби на відстань 1-2 мм і видихнути. Повинен вийти звук [ш].
Постановка звука [ш] на базі звуку [т]
Кілька разів вимовляти звук [т] з інтервалом в 2-3 секунди.
Потім дається установка: язичок «стукає» не по зубах, а по бугорочки (альвеолам). Звук [т] вимовляється на перших порах з придихом, при цьому до звуку вибуху домішується слабкий і короткий шиплячий звук.
Губи округлити і витягнути вперед, мова підняти до передньої частини неба. Бічні краї язика притиснути до корінних зубах. Перехід від звуку [т] до звуку [ш]: т-т-тшшшш. Надалі шум подовжується і звільняється від попереднього звука [т].
Постановка звука [ш] на базі звуку [р]
Вимовити протяжно звук [р] без голосу або пошепки, поступово зменшуючи силу видиху, поки не припиниться вібрація і не з'явиться слабке шипіння. При повторних вправах звук [ш] виходить без предшест-вующего виголошення глухого звуку [р].
Шипіння можна отримати, якщо доторкнутися шпателем до нижньої по-поверхні язика, загальмувавши вібрацію мови.
Постановка звука [ш] на базі звуку [с]
Встановити мову за нижні зуби. Запропонувати дитині вимовляти звук [с]. Одночасно шпателем або зондом піднімати мову догори. Пальцями правої руки злегка натиснути на щоки і висунути губи вперед. Замість свисту повинно вийти шипіння. Можна запропонувати дитині повторювати склади са, зі, си, аса, аси, ас, ос з одночасним підніманням мови зондом або шпателем.
Постановка звука [ш] на базі звуку [ч]
Вимовити звук [ч] з подальшим протяжним видихом. Повинна відчуватися тепла струмінь повітря на піднесеної до рота кисті руки.
АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА [Ш] В СКЛАДАХ
ЗАНЯТТЯ 1
Автоматизація звука [ш] у відкритих складах
Розвиток артикуляційної моторики
Примітка. У подальшій роботі артикуляційні вправи проводяться з урахуванням індивідуальних особливостей моторики дитини та характеру його мовного порушення.
Розвиток пам'яті, уваги
Запам'ятовування і відтворення складового ряду в поєднанні з руху-ням пальців рук.
Ігрові завдання «Пальчики крокують по столу»:
ша-ша, ша-ша-
ша-ша-ша, ша-ша-ша, ша-ша-ша-
ши-ши, ши-ши.
«Розмова мишки з мишеням». Проголошення складів зі зміною інтонації:
ши-ши-ши, ши-ши-ши, ши-ши-ши
ша-ши-шо-шу
ши-ша-шо-шу.
- Який склад зайвий? Ша-ша-ша-ши, ша-ша-ша-са.
«Придумаємо імена лялькам». Ма ... (ша), Да ... (ша), Са ... (ша), Мі ... (ша), Ната ... (ша), Катю ... (ша).
- Доповни склад. Ми ... (ши), малі ... (ши), ками ... (ши), пі ... (шу).
- Який склад пропущений? Ма ... на (ши).
Аналіз і синтез складів
Який перший звук у складі ша? Назви другий звук.
Нудно одному звуку [ш]. Запросимо до нього звук [у]. Звук [ш] «під-ружілся» зі звуком [у]. Який склад вийшов?
- Знайди картинку, в назві якої є склад шу. (Шуба, блазень.)
Ознайомлення з буквою ш
Автоматизація звука [ш] в зворотних складах
Розвиток артикуляційної моторики
Робота над голосом
Проголошення складів іш-іш-іш, иш-иш-иш, аш-аш-аш, ош-ош-ош, уш-уш-уш від імені героїв казки «Маша і ведмідь» (зі зміною інтонації).
Запам'ятовування і відтворення складових рядів іш-иш-аш, иш-іш-аш, іш-иш-аш-уш, иш-іш-аш-уш
Аналіз і синтез складів
- Повтори склади ша-ши-шо. Послухай ще раз. Ша-ши. Який склад зник з ряду? (Шо.) Шо-шу-ші-ша. Шо-шу-ші? (Ша.)
- Послухай і повтори склади іш-іш-іш. Який новий склад з'явився? Іш-іш-аш.
- Давай «подружимо» два звуки - голосний [а] і приголосний [ш]. Який склад вийде, якщо першим стане звук [а], а поруч з ним - [ш].
Позначити звуки колірними символами (кружечками червоного і си-нього кольору).
- Який перший звук у складі иш? Який другий звук?
- Назви другий звук у складі ош?
Складання складів іш, иш, аш з букв розрізної азбуки.
Розвиток фонематичного сприйняття
Гра «Мовне лото». Відбір картинок, в назвах яких є звук [ш], з ряду інших. Педагог називає слова, а дитина знаходить картинки зі звуком [ш].
ЗАНЯТТЯ 3
Автоматизація звука [ш] в складах (интервокальной положення)
Розвиток артикуляційної моторики
«Мишенята шушукаються». Проголошення складових поєднань иші-иші-иші, аша-аша-аша, уша-уша-уша, іши-іши-іши, ошо-ошо-ошо, ашу-ашу-ашу, оші-іши-аші від імені мишенят (з включенням мімічних вправ).
Розвиток фонематичного сприйняття
- Назви місце звуку в складах ша, аш, аша. Де чується звук [ш] у словах Шуня (кличка мишки), миша, мишка ?.
Читання складів ша, шо, ши
Розвиток слухової пам'яті та уваги
Виконання інструкцій з 2-3 дій.
- Підійди до шафи. Візьми мишку. Постав мишку між матрьошкою і конячкою, а потім сядь на місце.
ЗАНЯТТЯ 4

Автоматизація звука [ш] в складах зі збігом приголосних звуків
Розвиток артикуляційної моторики
Робота над голосом
Запам'ятовування і відтворення складового ряду в поєднанні з руху-ням. Ігрова вправа «Ми - штангісти».
Шта-шта, шта-шта-
штука-штука-штука-штука (піднімаємо і кладемо штангу).
«Розмова Чебурашки і Неваляшки».
- Што-што-што. (Сердито)
- Шти-шти-шти? (Добродушно. Ти чому такий сердитий?)
- Шта-што. (Лагідно. Давай дружити.)
- Шта-што-штука? (Запитливо. Згоден?)
- Шта-што-штука-шти. (Ствердно. Згоден.)
Розвиток фонематичного сприйняття
- Знайди картинки, в назві яких є звук [ш], і покладеш їх до букви ш.
Перед дитиною викладаються картинки, в назві яких є звуки [ш] і [ж]. Педагог називає слова, а дитина знаходить потрібну картинку. Визначення позиції звуку в двох-трьох словах.
Читання складів уш, шу- ош, шо


3. Розглянь презентацію. Виконай вправи.
https://drive.google.com/file/d/1riG6c1vapY5Hth8xPorZx8EDvB6KTD3C/view?usp=sharing




№ 1
Тема: „Дитячий садок. Ввічливі слова”
1. Пригадати професії людей, які працюють у дитячому садку.
2. Вивчити:
1). „Звук – це те, що ми чуємо і вимовляємо”.
2). „Уранці йдуть учитись учні.
Учителька у школі жде.
Улянці нашій аж незручно:
Чому ж вона туди не йде? ...”.
3). „Його діти добре знають
і дорослі поважають...
Він виховує малят,
що прийшли в дитячий сад.”
                                        (Вихователь)
 3. Додатково
4. Обвести по контуру та замалювати:

Домашнє завдання № 2
Тема: „Людина. Частини тіла”.
Придумати речення із словами: "рука", "око", "хлопчик".
"Скажи - навпаки"
високий -... тонкий - здоровий -
чистий -... великий -... добрий -
3. Пригадати назви частин тіла.
4. Вивчити:
1). „Качки край копанки клопочуть,
Качаток кличуть під комиш
Кача впіймати кішка хоче.
Катруся киці каже: - Киш!”.
2). "Через гірку живуть, один одного не бачать", (очі)
3). "Якби ти його не мав,
То нічого б не сказав".   (язик)
4). "Мила митися не вміла,
 Мила мило з рук не змила".
5. „Що для чого?”
Поєднай малюнки першого і другого ряду.
6. Додатково

Домашнє завдання № 3
Тема: „Овочі”
1. Пригадати з дитиною назви овочів.
2. Дитяча гра „Один - багато" (відповідь дитини записати)
помідор - помідори огірок -…
капуста -... буряк -…
морквина -... кабачок -...
3. Вивчити: (один вірш)
1). „Сидить баба на грядках вся закутана в латках”.
(Капуста)
2). Дощику, дощику, де ти ходиш?
Ходи, любий дощику по городу:
Полий, любий дощику все, що бачиш –
Хай уродять овочі щедро і рясно.
3). Є. Саталкіна
Я в окріп буряк поклала
А вода плюскоче: – мало!
Додала тоді квасолю,
Цибулину, бараболю ...

Домашнє завдання № 4
Тема:   „ Фрукти "
1. Пригадати з дитиною назви фруктів
2. Вимови пестливо:
яблуко - яблучко груша -... персик -…
слива -... лимон -... вишня -...
3. Вивчити:
1). М. Петренко
Вирощу солодких груш,
Хочеш їсти – то чому ж?
Ось черешні, вишні теж,
Абрикосу сам зірвеш.
2). „Весною біле,
Літом зелене,
Восени жовте,
Зимою добре”.
                                           























Завдання для учня 1-А класу за програмою "ЗПР"

Розглянь презентацію. Виконай завдання.

https://drive.google.com/file/d/13ZLPVuIN5tLyPWu4YS7pRjbqxJ_M_qEj/view?usp=sharing


https://drive.google.com/file/d/17gq-I8lvMyL8oZ6og1qpm0P8kJK45Wkx/view?usp=sharing





Завдання для учнів 3-А класу за програмою "Тяжкі порушення мовлення"


№ 1

Послухай слова.  Який звук ти чуєш у них  [Ж] чи  [З] ?  Підніми картку з відповідною буквою.

Газета, журнал, морозиво, ожина, гвоздика, журавель, паровоз, сироїжки.



Прочитай склади, чітко розрізняючи вимову звуків [ж] і [ з ].

жа – за           за- жа             заж
жи – зи          зи – жи           зиж
же – зе            зе – же           зеж
жо – зо           зо – жо           зож
жу – зу           зу – жу           зуж







№ 2

Спиши, вставляючи пропущені букви. Підкресли букву   Ж  синім, а букву    З   червоним олівцем.  Правильно прочитай слова.

.емля,   .ито,   о.ина,    бере.а,  .олудь,  ї.ак,   .айворонок,   .о.уля,  .уравель,    ко.а,    .ебра,     ло.ка,  о.имина.

          Вивчи вірш.

  Жабенятко  забруднилось

Жабенятко забруднилось,
забруднилось – не помилось.
Жабенятко, так негоже!
Ну, на кого ти похоже?
-         Я похоже на мамуню,
На мамуню – кваквакуню.

                                    Г .Бойко.





№ 3

Спиши речення, вставляючи пропущені букви. Підкресли слова із буквами   Ж   і     З .

Кни.ка  –  д.ерело    .нань.
Не  .аламуй  сторінок  у  кни.ці.
Не читай  кни.ку  ле.ачи. 
Не пиши ,  не малюй у кни.ці.


Поясни та вивчи прислів’я та приказки.

За добре слово не платять грошей, а скажеш – усім приємно.

Так біжить, аж земля дрижить.

Справжній друг завжди тобі добра бажатиме.

На козаку і рогожа пригожа.


№ 4
Змінюй речення.

Я годував їжака молоком, а дрозда – насінням.
( ти, він, вона, ми, ви, вони ).
 Я збирав жовті листя.
Я заліз на жовтий паркан.
Я дивився, як зебра жувала овес.

       Вивчи вірш.   

           ПОРОША
Казала пороша:
« Я дуже хороша,
усіх одягаю
за так, не за гроші» .
А промені встали
і кажуть: « Порошо,
ти б швидше розтала,
як справді хороша» .
Образилась біла пороша
 й розтала.
Травиця хороша
під нею зростала.
                         П. Воронько.


№ 5

Доповни речення. Запиши їх у зошит.   Прочитай.  Стеж за правильною вимовою звуків.

Прозора морська   …   .
Кучерява, білокора  …     .
Великий  ластоногий   …     .
Кисла, але смачна   …    .
Маленька     зелена   …    .
(  жабка, медуза, ожина, береза, морж ) .


Вивчи вірш напам’ять.      
     
        МОЛОТОК

В мене є залізний молоток,
я його завжди кладу в куток,
де лежать і пилка, і терпуг,  -
Він же їм хороший друг.
                             П. Воронько.



№ 6

Зміни речення.

У мене є ковзани та лижі.
( у тебе,   у нього,   у неї,     у нас,
у вас,     у них) .

У мене є кошик ожини.
У мене є букет гвоздик.
У мене є іграшковий паровоз.

Прочитай скоромовку спочатку повільно, потім швидко.
Вивчи її напам’ять.

Вибіг Гришка на доріжку,
на доріжці сидить кішка.
Взяв з доріжки Гришка кішку –
хай піймає кішка мишку.





№ 7

Доповни речення словами з довідки.
Постав їх у потрібному відмінку.
Прочитай.  Стеж за правильною вимовою звуків.


На городі виріс     …       .
Запашна квітка    …        .
У лісі ростуть гриби   …    .
Квітка   …    буває різного кольору.
Кашу варять з     …      .
На галявині ростуть   …    .
Під березами ростуть   …   .

(  грузді, жоржина, гарбуз, бузок, підберезники, сироїжки) .








№ 8.
Прочитай ( або послухай ) та перекажи текст .

         ПІД    СНІГОМ

Прийшла зима.  У повітрі кружляють сніжинки. Все вкрито білою ковдрою, а під нею у землі лежать малюки – зернята. Їм тепло під сніжком. Він захищає зерна від морозу та зимових завірюх. 
Навесні ниви зазеленіють.
Буде багатий урожай.


 Прочитай прислів’я та приказки.
Поясни їх значення.
Вивчи їх напам’ять.

Знаєш – кажи, не знаєш – мовчи.
Дружба дорожча за золото.
Гуртом можна і море загатити.
З добрими людьми завжди згоди можна дійти.

№ 9

Спиши, вставляючи потрібні слова з дужок.   Навчись читати виразно.

                 ЗОЗУЛЯ

Зозуля  …    в лісі.    Побачити її дуже  …    , тому що це обережний і полохливий птах.   Завбільшки  … з  невеликого голуба.    Зозуля не мостить …  і не висиджує пташенят.  Яйця по одному вона підкидає в чужі   …    .  Спочатку  знесе своє яйце на землю, а потім у дзьобі переносить його у чуже гніздо.    …      для лісу – корисний птах. Вона  …   мохнатими гусеницями, яких не їдять інші птахи.

( Живе, зозуля, важко, гнізда, зозуля, живиться, гнізда ) .


№ 10
Прочитай ознаки предмета, визнач, що це за предмет і запиши в клітинках його назву.
Струнка, висока, білокора









Чиста, прозора, джерельна







Вивчи вірш напам’ять.

            Кожушок

Йшов сніжок на торжок
Продавати кожушок.
Кіт купив того кожуха,
Загорнувсь по самі вуха,
Як забіг у нім до хати,
Хутро стало розтавати.
Сів вуркотик за мішком
Та й умився кожушком.

                              П. Воронько.
№ 11

Допиши закінчення . Утворені словосполучення запиши у зошит.
Усно склади з ними речення.

Цікав__       подорож.
Зорян__       ніч.
Нічн___      сторож.
Жовт___     каченя.
Співуч___   жайворонок.


Дай відповіді на запитання.

Яким цвітом цвіте соняшник?
Яка тварина має довгу шию?
Яка машина має кузов?
Яка пташка не висиджує своїх пташенят?
Як повинні жити люди?

№ 12


Прочитай чистомовки декілька разів, спочату повільно, потім швидко.


Зуля, жуля, зуля – на бузку зозуля.
Триж, триз, триж – злетів стриж .
Жак, зак, жак – заховався їжак.
Різд, ріжд, різд – злетів дрізд.
Ижі, изі, ижі – я змазав лижі.
Воз, вож, воз –поїзд тягне тепловоз.
Жак, зак, жак – у мене зелений піджак.







Завдання для учня 3-А класу за програмою "ЗПР"




№ 1

 Послухай слова .
Назви спільний звук , що є в кожному слові.


Шафа, шуба, каша, лоша, шахта, вірш, шуліка, товариш, кішка.

Послухай і визнач перший звук у словах.


Шило, шум, шина, шапка, шабля, шар, шибка, шахтар, шофер, шашка.

Визнач на слух останній звук у словах.


Аркуш, душ,  шалаш,  наш, ваш, туш, ківш, комиш.





№ 2

Послухай слова і плесни в долоні, коли почуєш звук  [Ш].

Сито, школяр, риба, кошик, фініш, береза, шпак, стіл, дуб.

Вимовляй чітко звук  [Ш] у складах.

Ша      ша - ша – ша         шапка
Шо      шо – шо – шо         шовк
Шу      шу – шу – шу         шуба
Ши      ши – ши – ши        шина
Ше       ше – ше  - ше         шепіт


Аш      аш – аш – аш         наш
Ош      ош – ош – ош        пошта
Уш      уш – уш – уш        мушля
Иш      иш – иш – иш       миша
Еш       еш – еш – еш        принесеш



№3

Вимовляй чітко звук Ш у словах

Шар     шов      шум       шеф
Шаль   шок     шумок    шепіт
Шарф  шовк    шуба      шелест


Шабля  шомпол   шубка    шибка
Шана    шорти      шуліка   шия
Шафа   шоколад   штурм   шило




Придумай п’яь слів із звуком  [Ш] в яких  цей звук був би в слові на першому місці .








№ 4
·        
Прочитай слова.  Дотримуйся правильної вимови звука  [Ш].

Школа, школяр, шкода, швед, шлак, шланг, шпак, шпарка, шпулька, шпатель, шпилька, штаб, штамп, штани, дошка, груша, кошик, кішка, пташка, машина, душ  ківш, аркуш, товариш.

Випиши двоскладові слова.
Постав наголос.



·       Вивчи чистомовку напам’ять.

Нашій  Уляші  дали  кашу.
Уляша  кашу не хотіла,
Уляша кашу не доїла.
Уляшо, кашу доїдай,
Мамі ти не докучай.

№5

1.    Прочитай слова декілька разів.
Слідкуй за правильною вимовою звука   [Ш].

Каштан    ромашка    пташка
Пошта      дошка         гармошка
Аркуш      рушник      подушка
Вишні       шишкар     кришка

З двома словами придумай і запиши речення


2.    Поясни та вивчи прислів’я та приказки.

Як дбаєш, так і маєш.
Піший кінному не товариш.
Менше говори, а більше діла твори.





№6

1.    Повтори чистомовки та скоромовку.

Ашка, ашка, ашка – літає пташка.
Ошка, ошка, ошка – грає гармошка.
Шан, шан, шан -     великий  баштан.
Ошта, ошта, ошта – біля школи пошта.

У кішки – кошеня, а у мишки  - мишеня.

2.    Прочитай та перекажи текст.

        К і ш к а     М у ш к а

У Мишка була кішка. Звали її Мушка. Мишко годував її кашею і молоком. Кішка Мушка полювала на мишей і пташок. Улітку у Мушки  з’явилося шість кошенят.  Мишко поклав кішку з кошенятами у кошик.  Їм там було затишно.

Розкажи про свою кішку.
 № 7

·       Прочитай чистомовки, правильно і повільно вимовляй слова зі звуком  [Ш].
·       Швидко вимовляй слова зі звуком  [Ш].
·       Вивчи чистомовки напам’ять.


Ша, ша, ша – пригоріла каша.
Шо, шо, шо – купили пшоно.
Шу, шу, шу – я яблук натрушу.
Ші, ші, ші – солодкі груші.
Шок, шок, шок – великий мішок.
Аша, аша, аша – це наша Маша.
Ашка, ашка,ашка  – ось комашка.
Ошка, ошка, ошка – це гармошка.
Ішка, ішка, ішка – гарна кішка.
Ушка, ушка, ушка – у мене подушка.
Ишка, ишка, ишка – вибігла мишка.
Аш, аш, аш – хлопчик наш.
Уш, уш, уш – ми підемо в душ.
Іш, іш, іш – їж куліш.

№ 8

Прочитай слова декілька разів.

Шпак           шпинат        шпалери
Штора         штани           шторм
Школа         шкіра           школяр
Швабра       швайка        штукатур
Шнурок       шнурівка    шкода
Шлагбаум   шланг          шлюпка


 Повтори скоромовки.

Сів шпак на шпаківню,
заспівав шпак півню:
-         Ти не вмієш так , як я,
так, як ти, не вмію я.

Кішка бігає за мишкою,
Мишка бігає від кішки.

Йшов я йшов, мішок знайшов.


№9

З поданих букв утвори слова.
Запиши їх у зошит . Прочитай слова  чітко вимовляючи звук  [Ш].

ш, л, а, ь
ш, р, ф, а
к, ш, о, и, к
п, о, н, о, ш
а, р, у, к, ш

Прочитай прислів’я. Стеж за вимовою звука  [Ш]. 
Поясни значення прислів’їв.

Де багато пташок, там нема комашок.
Менше говори, а більше діла твори.
Як дбаєш, так і маєш.
Де борошно, там і порошно.
Піший кінному не товариш.




№ 10

Перестав склади, щоб вийшли слова. Запиши їх. Підкресли букву  [Ш].
Виразно прочитай слова.

ня, виш
тан, каш
ша, гру
ко, шов, ця, ви
пше, ця, ни
руш, пет, ка
маш, ро, ка


Вивчи вірш

      Г о р і ш и н а

В горішнику горішина
горішками обвішана.
Оришка  і  Тимішка
струшують  горішки.




№ 11

Спиши, дописуючи склади
ША, ШИ, ШУ, ШО,  або букву  Ш, щоб утворилися слова – назви одягу.
Прочитай, поділи усно слова на склади.

       ..ба,                  ..рти,
      ..ровари,          ..нель,
       ..аль,                ..пка,
       ..рф,                  .тани,  
       .карпетки


Вивчи вірш напам’ять.

Шило шубку Шурі шило,
шовком , шерстю шви обшило.
Вийшла шубка прехороша,
нашій Шурі на порошу.





№ 12 Прочитай і відгадай загадки. Вивчи їх напам’ять та загадай  друзям.

·       Сіренька, маленька, для всіх чуженька,
        шкодить, коли тиша, капостлива
        ….      .
·       Хто сидить на білій ніжці біля шляху під листочком?
   Встала шапка з – під трави, та               
       Немає голови.
                                   ( б, и, р, г) .
·       Що на нашому городі стає першим у пригоді, виростає щодоби , як у лісі ті гриби.
                       ( г, р, о, і, к, и )  .
·       Маленький, чепурненький, крізь землю пройшов – червону шапочку знайшов.
                               ( б, и, г, р ) .
·       На дереві гойдається,
    Жупан колючий має.
    На літо одягається,
    а восени  скидає.     
                           (  тан, каш)
№ 13

Дай   повні відповіді на                         запитання та запиши їх у зошит.                                                                                                                                                            

Що купили Мишкові взимку?
Кого впіймала кішка?
Куди пішла Шура?
Що шиє швачка?
 Слова для довідок:
( до школи, шовкове плаття, мишку, шапку).



Вивчи вірш напам’ять.

Наша Маша маленька,
На ній шубка біленька,
Опушка боброва –
Маша білоброва.

                       П. Воронько.


№ 14

Змінюй речення.

Я прийняв душ
 ( ти, він, вона, ми, ви, вони).
Я купив широкий рушник.
Я клеїв шпалери.
Я купив фартушок і порошок.
Я був на баштані.

Утвори нові слова, до складу яких входив би звук   [Ш].
Випиши двоскладові слова.
Підкресли кольоровим олівцем букву   [Ш].


Жар – шар           Тут - 
Мило -                  Лини-
Лити -                   Малина –
Папка -                 Котик -




№ 15

Перестав склади, щоб вийшли слова. Запиши  їх. Підкресли  букву   [Ш].
Виразно прочитай слова.

ня, виш                    нат, шпи
тан, каш                   пше, ця, ни
ша, гру                     руш, пет, ка
ко, шов, ця, ви        маш, ро, кА


Повтори скоромовку

Машка – мишка,
Мушка – кішка.
Лови, кішко, мишку.
Лови, Мушко, Машку.
Кішка ловить мишку,
Мушка ловить Машку.






№ 16

Прочитай та відгадай загадки.
Вивчи їх напам’ять.

·       Дерева шумлять: шу -  шу,
    букву я нову пишу,
         три стовпи – внизу межа –
         от і вийшла буква …      

·       Чорна мишка через лід
         бігла, полишивши слід.
                             ( а, а, й, ш, б)

·       Червона   капустинка
         всередині   вітамінка,
         хто  хоче  зірвати,
         той  поколиться.
                       ( и, ш, п, н, а, ш, и )
 
Прочитай виразно вірш.

Шматок сальця шукає мишка,
У нашій шафі шарудить…
Як шугоне на мишку кішка!
А мишка – шусть у шпарку вмить!
№ 17

·       Прочитай  та перекажи текст.

Наша школа велика і затишна.
Мишко та Шура  заходять у школу, вішають шуби та шапки на вішалку.
У школі шумно, там ялинка.
Школярі прикрашають ялинку іграшками.


·       Склади коротке оповідання про те, як ти провів Новорічні свята та зимові канікули.



Розглянь презентацію. виконай завдання

https://drive.google.com/file/d/1uncxNY6LzDWmNJa4Qocx4gRE3xzN3y_0/view?usp=sharing






Завдання для учнів 4-Б класу за програмою "ЗПР" 


1.Встав пропущені букви і утвори слово:
( Хурто…на,  за…рюха,  хур…лиця,  сніго…й)
-Назвіть зайве слово. Чому воно зайве? На які питання відповідають ці слова?
- Яка це частина мови?
2. Продовж речення.
Іменник - це частина мови,що …. Наприклад: … .
3. Запиши іменники в три колонки.
Ж.р.                            ч.р.                               с.р.
( Синичка, ялинка, килим, доброта, село, земля, озеро, рушник, радість, сонце.)
4. Робота над іменниками- синонімами.
 - Виберіть іменники близькі за значенням до слова «будинок»
( Оселя, гніздо, палац, хата, житло, небо)
а) Доберіть антоніми до поданих слів  (робота  в парах)
Друг-                     Радість-                      День-
5.  Творчий диктант.
- Напевно ,  кожен знає: число іменник має
Якщо один - це  однина,  якщо багато – множина
Запишіть, поставивши  іменники у множині .
Горобець, лисичка, ведмідь, книжка, парта, сніжинка.
То який висновок можна зробити. Як змінюються іменники?  (Іменники змінюються за родами, числами.)
6. Запиши словосполучення і склади речення.
Показав                    зерном
Побачив                   на дворі
Вимостив                 горобенятко
Нагодував               другові
Гуляв                        пір’ячком







№ 1

Прочитай ( або повтори) склади.
Чітко вимовляй звуки [ч]  та [ ц]  в складах.

Ча – ца        чо – ца        чу – ца      
Ча – цо       чо – цо        чу – цо
Ча – цу       чо – цу        чу – цу
Ча – ци       чо – ци       чу – ци
Ча – це        чо – це       чу – це

 Прочитай ( або повтори слова ).
Тренуйся  розрізняти звуки [ ч ]
та [ ц ]  в словах.

         Водиця - водичка
         Вівця – овечка
         Заєць – зайчик
         Цвіркун – цвіркунчик
         Хлопець – хлопчик
         Лице – личко
         Палець – пальчик
         Вулиця – вуличка


№  2 

Послухай слова.  Який звук ти чуєш у них    [ч]  чи  [ ц] ?  Підніми картку з відповідною буквою. 

Перець, глечик, цукор, квочка, чагарник, личко, пальчик, цукерка, чапля.



 Прочитай прислів’я. 
Поясни їх зміст.  Вивчи ті з них, які  найбільше тобі   сподобалися.


Праця людину годує, а лінь марнує.
Одне приємне слово – наче сад цвіте.
І в наше віконце заглянуло сонце.
Не брудни криниці, бо схочеш водиці.





№ 3


Дай відповіді на запитання і запиши їх.


Що світить вночі на небі?
Що ставлять на стіл до чаю?
У назвах якого навчального приладдя є звуки  [ч] або [ц] ?
У назвах яких рослин є звуки [ч]  або  [ц] ?



Прочитай скоромовку.
Слова зі звуками [ ч] і [ ц]  вимовляй повільно.

       Цвірінчить горобчик,
       сів спочить на стовпчик.
       Горобчик цвірінчить,
       на стовпчик сів спочить.



№ 4

Зміни речення.

Я бачила (бачив) вовчицю.
( ти, він, вона, ми, ви, вони) .

Я їла смачну чорницю.
Я зустріла ученицю.
Я знайшла червоноголовець у лісі.


Вивчи   скоромовку.


Чубатий качур кряче качці:
Ти чудо бачила чи ні ?
До річки човен мчав на тачці,
по річці – тачка на човні.



     
№ 5

Доповни речення словами з довідки.
Прочитай їх.     Запиши.



 Бабуся одягла …      .
Гірчицю поклали у    …        .
На дачі ростуть  …     .
У кутку за пічкою  цвіркотить …  .
Дуже запашний чай з     …     .
Перець насипали у        …   .


(  перечниця, чорнобривець, чебрець, чепчик, гірчичниця, цвіркунчик ) .









№ 6

Вивчи вірш напам’ять.

     Тягре нитку павучок

Тягне нитку павучок,
хто потрапив на гачок?
Ні метелик – веселун,
ані бабка, ні цвіркун,
ні яскравий світлячок,
а ні сонечко – жучок.
І не коник – стрибунець,-
то заплутався вітрець.
  
Прочитай і відгадай загадки.

Що це за очі: одне світить вдень, друге опівночі  ?

Не ходжу я , а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
           

№ 7

Зміни слова за зразком. Спиши. Обведи букви Ч і  Ц  різними кольорами.

Заєць – зайчик             
Перець –                       
Хлопець –                      
Олівець –                      
Горобець -                   


Прочитай вірш повільно, потім швидко.
Слідкуй за своїм мовленням.

На подвір’ї курочки – 
Ціпу – ціпу – ціпу!
Ось Маринка й Юрочка 
Кришать ціпкам хліб.
Ціпки бачать крихітки,
Дзьобики – тук, тук!
Весь шматок, 
 - Ой, лишенько! – 
Вихопили з рук!


№ 8

Вивчи вірш напам’ять.

Тягне нитку павучок.

Тягне нитку павучок, 
Хто потрапив на гачок?
Ні метелик – веселун,
А ні бабка, ні цвіркун,
Ні яскравий світлячок
А ні сонечко – жучок,
І не коник – стрибунець, - 
То заплутався вітрець.

Спиши.  Замість зірочок постав пропущені літери Ч, або Ц.

Сон*е,  *истюля,  лиси*я,  води*я, *айка,  *цибуля,  *овник,  *ирк,  міся*ь, ка*е*ка.





№ 9 

Зміни слова за зразком. Спиши. Обведи букви Ч і  Ц  різними кольорами.

Лисиця - лисичка
Вулиця – 
Сестриця -
Паляниця -
Рукавиця - 

Вивчи вірш напам’ять. 
Слідкуй  за правильною вимовою звуків  [ч]  та [ ц]  .


    Н е т е р п л я ч и й

 Чому цуцик у муці?
Він хотів спекти млинці.
Та собача вдача
дуже нетерпляча.
Лиш розбовтав тісто – 
з’їв його все чисто.


                             Г Бойко.





Завдання для учня 7-В класу за програмою "ЗПР"

Розглянь презентацію. виконай завдання

https://drive.google.com/file/d/19W_0LjEgNEHxVEaRjsbaZChEBvBGWPsr/view?usp=sharing


https://drive.google.com/file/d/1dmobxaMhb1MXvVGyPw-_pavi1wXddm2U/view?usp=sharing



Завдання для учня 7-В класу 

https://drive.google.com/file/d/1dZskE69lSeDA5cwCh1hU2Lxno8ru1PwK/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/13ZLPVuIN5tLyPWu4YS7pRjbqxJ_M_qEj/view?usp=sharing






Немає коментарів:

Дописати коментар

Шановні батьки, завдання для учнів з інклюзивною формою навчання розміщено на сторінці  "Інклюзивна освіта" мого блогу.